woensdag 13 juli 2011

Verbouwingen

Het huis staat op z'n kop...en niet zo'n beetje ook. In februari heb ik lekkage gehad van de bovenburen. Deze lekkage had behoorlijk wat schade veroorzaakt in de keuken, badkamer en wc. Gelukkig huur ik mijn woning waardoor mijn woningcoöperatie alles netjes zou herstellen en de rekening verhalen op de bovenbuurman. Mijn bovenbuurman heeft het appartement gekocht dus met het oplossen van de lekkage was hij al aardig wat centjes kwijt en ik vraag me af in hoeverre zijn verzekering de rekening voor zich zal nemen. Maar goed dat is niet mijn probleem. Na weken in de lekkage troep gezeten te hebben om vervolgens tegen betonnen plafonds aan te kijken en gehavende muren kwamen de werklui en werd alles netjes hersteld :D Eigenlijk moest alles al opnieuw geschilderd worden maar dat is nu dus voor mij gedaan en het heeft me alleen wat stressweekjes gekost.

Na de lekkage was ik het eigenlijk wel helemaal zal in mijn appartementje. Ik wilde wat anders, ik wilde weg, ik wou er niet meer zitten. Alles irriteerde, niets was meer goed. Tot ik de afspraak bij de gynaecoloog en ik de prijzen had gezien van andere huurwoningen. Toen werd me al snel duidelijk dat het verstandiger was om te blijven zitten waar ik zat. Helemaal als ik een kindje wilde. Want ik zit toch eigenlijk heel goed met de huurprijs. Zo werd de beslissing gemaakt dat ik nog wel een tijdje zou blijven zitten.

Maar ja ik vond wel dat er dan wat dingen moeten veranderen. De keuken, badkamer en wc zouden zoiezo opgeknapt worden dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken. de woonkamer had ik 2 jaar geleden al helemaal geverfd en nieuwe meubels had ik afgelopen winter al gekocht. Er was eigenlijk maar 1 ding dat echt echt echt mest veranderen om de woonkwaliteit te verbeteren. Er moet centrale verwarming komen! Al 9 jaar leef ik gelukkig met een gaskachel maar in de winters is het niet altijd te doen. Ik kan niet het hele huis warm krijgen op 1 gaskachel en ik daar ook wel zo mijn oplossingen voor maar handig was anders. De was drogen in de winter was ook altijd al een ramp geweest. Dekbedovertrekken deden er rustig 3 dagen over om droog te worden tenzij ik ze voor de gaskachel ging. Maar ja dan kreeg ik weer een hoop vocht in de woonkamer. Oftewel was altijd wel wat gedoe.

Erg blij was ik dus toen ik van de woningcoöperatie te horen kreeg dat mijn appartement in aanmerking kwam voor centrale verwarming. De afspraak maken voor wanneer was nog wel een heel gedoe. Maar gelukkig kon ik mijn roostervrije dagen ruilen en kon ik vrij zijn op de twee dagen dat ze komen werken.

En toen kwam de installateur. Eentje. Na een half uurtje vroeg ik maar hoe hij dacht een klus van drie dagen in zijn eentje in twee dagen doen.  Dat is dus onmogelijk maar door personele bezetting was het helaas niet anders. Nu moet ik dus gaan uitzoeken hoe ik dat vrijdag ga doen. Want ik moet gewoon werken. Maar denk dat ook dat wel goed zou komen. Maar voorlopig heb ik dus allerlei werklui over de vloer. Hopelijk is hij morgen niet alleen. En volgende week woensdag komen ze nog voor de verlaagde plafonds. En dan moet ik na al de verbouwingen ook nog een keer laminaat gaan leggen. Pfttt... ik wordt al moe bij de gedachte eraan. Leuk hoor al die verbouwingen. Maar ik probeer goed te onthouden dat het voor een goed doel is en ik dadelijk met een kindje e warmpjes bijzit in weer een net appartementje.

Geen opmerkingen: